Wednesday, September 5, 2007

Bolum: 7/8 : Duygularin Beslenmesi ve Sosyal gelisim.

11: Çocuklara veya Gençlere Mektup:

Çocuklari ile açik açik konusmayi uygun görmeyen babalarimiz varsa, asagidaki veya benzeri konulari kapsayan duygularini çocuklarina mektup ile iletebilirler.

BABA NIN OGLUNA MEKTUBU

Sevgili Oglum Ali
Anne ve baban olarak bizler seni ve kardeslerini çok seviyoruz ve sizlere tam olarak inaniyor ve de güveniyoruz. Çocuklarimizin en büyügü olman nedeni ile sana olan güvenimiz daha bir büyük. Bunun nedeni de annenin ve benim yetisemedigimiz zamanlarda kardeslerini koruyacak olan ve onlara yol gösterecek olan sensin. Bu konuda sana olan güvenimiz tamdir. Bundan hiç kuskun olmasin. Çünkü kardeslerin hep seni ve yaptiklarini örnek alarak büyüyecekler. Tipki benim benden büyük olan kardeselerimi taklit edip ve onlarin yaptigi güzel seyleri kopya ederek büyüdügüm gibi.

Senin mutlulugun bizim mutlulugumuzdur. Senin ve kardeslerinin yüzünün güldügünü ve basarilarinizi gördügümüz ve de duydugumuzda annen ve benim baslarimiz daha bir dik olarak yürüyoruz. Basarilarinizla gurur duyuyoruz. Tipki yaptiginiz güzel seylerle sizlerin kendinizle gurur duydugunuz gibi.

Senin yapmak istedigin herseye, seni mutlu etmek için biz anne baba olarak evet deriz. Çünkü seni ve kardeslerini çok seviyoruz. Bazi isteklerine hayir dedigimi hatirliyorum. Çünkü benimde arkadasklarim var, onlar bana ne der. Ogluna bak, demezler miydi? diye düsünmüstüm. Ama senin mutlulugun ve basarinin, arkadaslarim bana söyledikleyeceklerinden daha önemli oldugunu simdi biliyorum..

Oglum Ali, sen artik büyüdün. Neyin dogru , neyin yanlis oldugunua kendin karar verecek durumdasin. Yapmak istediginiz ne olursa olsun, biz anne baba olarak sizleri mutlu etmek için evet demek isteriz. Yapmayi düsündügün seyler seni mutlu edecek mi? Sana yararli olacak mi? Kardeslerine yararli olacak mi?. Anne ve babana faydali olacak mi?. Unutma ki sen kardeslerinin en büyügü oldugun için onlar seni ve yaptiklarini örnek alarak büyüyecekler.

Bildigin gibi Avustralya anne ve babanin dogup büyüdügü yer degil. Çocuklarimiza daha iyi bir gelecek saglamak için kendi anne babamizdan 18 bin mil uzakta yasayoruz. Bunun nedenlerinden biri, annen ve ben çocukken yeterli para ve olanaklar olmadigi için okuyamadik, üniversiteye gidemedik. Bak annene bak bana sizlere para sikintisi çektirmemek için gece gündüz durmadan çalisiyoruz. Yeterki sizler üniversiteden mezun olup iyi meslek sahibi olun, tertemiz güzel giyinen arkadaslarinla birlikte havalandirmali ofislerde çalisin, rahat edin. Annen ve ben de sizleri böyle rahat gördükçe mutlu olalim.

Sana bir degil birçok defa tesekkür ederim. Derslerin ve sporda kazandigin basarilarin için çok tesekkür ederim. Bu basarini hep arkadaslarima anlatiyorum. Iste böyle durumlarda kendi kendime hep tekrarlamisimdir. Aferin oglum Ali sana. Kardeslerine örnek oldun. Annenin ve benim yüzümü güldürdün. Seninle gurur duyuyorum. Çalistiklarimin meyvesini aliyorum. Ayrica Kardesin Ceyhun’u okulda korudugun günleri düsündügümde de hep içinden sana tesekkür etmisimdir. En son küçük kardesin Bekir’nin yas gününde yaptigin güzel davranislar, annen ve bana, ailenin hep bir arada olmasi duygularini yasatmisti. Bu ne güzel bir duyguydu.
Sana bir de itirafta bulunmak istiyorum. Çocuklugumun geçtigi Türkiye’yi ben çok seviyorum. Sizler burada büyüyorsunun. Buranin egitimini aliyorsunun. Burada üniversiteyi bitirip burada ise gireçeksiniz. Bu demektir ki çoçuklarimiz nerde ise, annen ve ben de orada olacagim demektir. Bütün bunlari düsündükçe çok sevdigim Türkiye’me dönüp yerlesemeyecegim aklima geliyor. Ve Türkiye’den koptugumu hissediyorum. Bu düsünceler beni yiyip bitiriyor. Bana aci veriyor. Bu düsüncelerle Türkiye ilgili ne varsa okuyorum ve seyrediyorum. Türkiye’nin hep iyi olmasini dünyadaki sayili hatiri sayilir ülkelerin arasinda olmasini istiyorum Türkiye’de her sey benim istedigim gibi olsa Türkiye’ye gider yerlesir miyim diye kendime sordugumda. Sanirim gitmezdim Çünkü Avustralya gibi güzel bir ülkeden vazgeçmek zor. Diger taraftan benim canimdan çok sevdigim yavrularim burada büyüyorlar. Onlar nerde ise, annen ve ben de oradayim. Türkiye ile ilgili seyrettigim kasetler ne yazik ki bazilari acikli ve üzüntülü. Bunlari seyrettikçe sinirleniyorum. Sinirlendikçe belki iyi birseyler bulurum görürüm diye bir daha seyrediyorum. Yine acikli yine üzüntülü. Bütün bunlara Türkiye’ye geri dönüp yerlesemeyecegim korkulari da eklenince bir daha üzülüyorum. Arkadaslar ile bir araya geldigimizde hep Türkiye’nin halinden konustuk. Bedenimiz burda kafamiz Türkiye’de yasadik uzun bir süre. Halbuki ben burdan Türkiye’yi kurtaramam. Bir ay içinde seyrettigim acili, üzüntülü ve de üzüldügüm, sinirlendigim zamanlari toplasaydim, kaç saatimi bosuna harcadigimi bulurdum. Bu bosa geçen zamanimi, içinde yasadigimiz Avustralya’nin egitim ve yasantisini ögrenmek için harcayabilirdim ve ögrendiklerimi sizler ile tartisabilirdim. Bu bosa geçen zamanimi sizlerin daha iyi yetismesi için harcayabilirdim. Bu bosuna geçen zamanlarim için Ali senden ve kardeslerinden özür dileyorum. Her insanin hatasi olur bu da benim hatam. Diger bir hatami da sana belirtmek istoyorum. Sana zaman zaman neden kardesin Ceyhun gibi olmuyorsun diye kizmistim. Simdi bununda hata oldugunu anladim. Her insan yalniz kendine benzer. Sen sana benzersin. Ceyhun kendine benzer, Bekir kendine benzer. Bu konuda da senden özür diliyorum.

Diger taraftan Annen ve benim basardiklarimda az degildir. Dilini, kültürünü bilmedigimiz bir ülkeye geldik. Is bulduk. Ev aldik. Çocuklarimizin ve evimizin ihtiyacini giderek kadar para kazandik. Yeterli olmasa da derdimizi anlatacak, söyleneni anlayacak kadar Ingilizce ögrendik. Mademki burada yasayoruz, isterdim ki daha fazla Ingilizce ögrenebileyim. Ama bir güvenim var onlarda çoçuklarim. Dilimin, gözümün, gücümün yetmedigi yerde çocuklarim benim dilimdir, gözümdür, kulagimdir, gücümdür. Oglum Ali sana ve kardeslerini her zaman inandim, güvendim. Sizlere inaniyorum ve de güveniyorum.

Bazen size bagiriyorum, kiziyorum. Bunlar hep seni ve kardeslerini çok sevdigimden, sizlerin daha iyi, daha basarili olmanizi istedigim içindir. Babaniz ve anneniz gibi sikinti çekmenizi istemedigim içindir.

Oglum Ali sana bir de söz vermek istiyorum. Bundan sonra isin disinda kalan vaktimi annene, sana ve kardeslerine ayirmak istiyorum. Ben para kazaniyorsam, anneniz de evimizin diregidir. Sizlerin annenizi çok sevdiginiz gibi bende onu çok seviyorum. Bugün buralara hep beraber geldik. Senin ve kardeslerinin arkadaslari ile tanismak istiyorum. Onlari evimize çagiralim. Onlara yemek verelim. Çünkü oglumun arkadaslari benim de arkadaslarimdir. Okul disi zamanlarinizda seninle ve kardeslerinle daha çok beraber olmak istiyorum. Baliga gitmek istiyorum. Football maçina gitmek istiyorum. Basket maçina gitmek istiyorum. Oglum Ali , senin çok akilli oldugunu biliyorum. Daha önceden oldugu gibi bana bu konuda da yardimci olacagini biliyorum. Seninle ve kardeslerinle kosmak, top oynamak, takla atmak, çimlerin üzerinde yuvarlanmak, bogusmak istiyorum.

Son olarak sizlerin daha iyi yetisip çocuklariniza daha çok zaman ayirip onlarin arkadasi olmanizi istiyorum.

Oglum Ali seni ve kardeslerini çok seviyorum, her ne durumda olursaniz olun bu sevgim hiç bir zaman azalmayacaktir. Her ne durumda olursaniz olun, evimizdeki odan her zaman senin için hazirdir. Basariniz ve mutlulugunuz annenin ve benim de mutlulugumdur.

Baban Alican Mizrak.Isteyen annelerimiz de, kizlarina mektup yazarak duygularini iletebilirler.

Note: (c) Bu arastirma Duran Huseyin Acikgoz’s aittir. Izin alinmadan cogaltilip dagitilamaz veya basilamaz. Iletism icin e posta adresi: acikgozd@hotmail.com veya dacikgoz@bigpond.net.au

No comments: